SUM 002: Συνέντευξη με τα παιδία από το citypedia.gr

SUM 002: Συνέντευξη με τα παιδία από το citypedia.gr

Σε αυτήν την συνέντευξη ο Ηλίας και ο Αποστόλης από το www.citypedia.gr μας μοιράζονται πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με την ιντερνετική προώθηση μέσω κοινωνικών δικτύων και τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για μηχανές αναζήτησης με απτά παραδείγματα και στατιστικα στοιχεία. Επίσης θα μάθουμε τι κοστίζει η κατασκευή μιας τέτοιας ιστοσελίδας, όπως και τι είναι συνετό να κάνει κανείς αλλά και τι να αποφύγει πάση θυσία. 

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα, στα γραφεία του Citypedia. Εξαιτίας του γεγονότος ότι τα γραφεία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, και παρότι τα παράθυρα ήταν κλειστά, υπάρχει μια μικρή φασαρία από την κίνηση. Σας παρακαλούμε να μας συγχωρέσετε για αυτό και θα προσπαθήσουμε στο μέλλον να χρησιμοποιήσουμε καλύτερο εξοπλισμό έτσι ώστε να βελτιώσουμε το ακουστικό αποτέλεσμα.

Κάτω από το βίντεο θα βρείτε τα links που αναφέραμε σε αυτό το επεισόδιο και το γραπτό κείμενο της συνέντευξης. Μοιραστείτε την γνώμη σας για την συνέντευξη στο κάτω μέρος αυτού του άρθρου.

Video

 

Links

Citypedia

 

Αντίγραφο

Startup Minds

Καλησπέρα είμαι ο Αλέξανδρος από το startup minds, και σήμερα βρίσκομαι στην πανέμορφη Καβάλα. Έχω μαζί μου το Απόστολο και τον Ηλία από το citypedia.gr

Τα παιδιά θα μας μιλήσουν λίγο σήμερα για την ιστοσελίδα την οποία έχουν ετοιμάσει, την οδηγό πόλης citypedia, και θα μας πούνε για μερικά ωραία πράγματα τα οποία έχουν φτιάξει αυτήν την περίοδο, πως λειτουργεί η ιστοσελίδα τους και μερικά tips & tricks για όλους εμάς τους οποίους μας ενδιαφέρει να μάθουμε πως ξεκινάει μία καινούργια εταιρία στην Ελλάδα.

Startupminds.gr:

Οπότε Απόστολε, Ηλία ευχαριστώ που με δεχτήκατε σήμερα, πριν ξεκινήσουμε ας πει ο καθένας δύο λόγια για τον εαυτό του, 2-3 λόγια για το citypedia και μετά θα σας κάνουμε κάποιες ερωτήσεις που έχουμε ετοιμάσει για εσάς.

Citypedia:

Είμαι ο Αποστόλης, ένας από τους 4 της ομάδας της citypedia. Έχω σπουδάσει διαχείριση πληροφοριών στο ΤΕΙ Καβάλας, σχετικό πάνω-κάτω με το αντικείμενο που πραγματευόμαστε.

Εγώ είμαι ο Ηλίας, έχω τελειώσει στην Κομοτηνή στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τμήμα ιστορίας εθνολογίας.

Το citypedia.gr πρακτικά είναι μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, που δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις, στην προκειμένη, εστίασης και διασκέδασης να προβληθούν τόσο οι ίδιες, όσο και οι εκδηλώσεις που διοργανώνουν, αλλά και να μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα και το χώρο τους με έναν τρόπο άμεσο στον επισκέπτη της ιστοσελίδας και φυσικά όμορφα και καλαίσθητα.

Startupminds.gr:

Πώς ξεκίνησε το citypedia και ποιο ήταν το όραμα σας;

Citypedia:

Ξεκίνησε πολύ απλά, πίνοντας έναν καφέ, πάνω στη συζήτηση είδαμε ότι υπήρχε ένα κενό, βασικά 2 κενά. Το ένα κενό ήταν ότι δεν μπορούσαμε να βρούμε στην πόλη μας κάποια σελίδα που να προβάλει ότι γίνεται στην πόλη, κάποιο event, κάποιες εκδηλώσεις, ό,τι συμβαίνει τελοσπάντων. Θέλαμε να βγούμε δεν ξέραμε τι γίνεται στην πόλη και δεν μπορούσαμε να το βρούμε κάπου συγκεντρωμένα. Το ένα κομμάτι ήταν αυτό και ένα ήταν το κομμάτι των delivery που δεν υπήρχαν πάλι κάπου συγκεντρωμένα όλα ώστε να μπορούμε κάπου να ψάξουμε

Startupminds.gr:

Είχε κανένας από τους 4 εκ των προτέρων εμπειρία με την επιχειρηματικότητα;

Citypedia:

Καμία, ήταν κάτι καινούργιο.

Startupminds.gr:

Οπότε θα υπήρχαν και δυσκολίες όταν ξεκινήσατε, ποια ήταν η μεγαλύτερη που αντιμετωπίσατε;

Citypedia:

Η μεγαλύτερη, πέρα απ’ το ότι δεν είχαμε ιδέα πάνω σ’ αυτό το κομμάτι, ήταν το πώς θα το στήσουμε όλο αυτό, το site, το δώσαμε σε εξωτερικό συνεργάτη γιατί το αποτέλεσμα θέλαμε να είναι πολύ καλό, δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι πρόχειρο, για να ασχοληθούμε να το φτιάξουμε μόνοι μας.

Και η δυσκολία, πάνω σ’ αυτό που ρώτησες, ουσιαστικά ήταν ότι δεν μπορούσαμε να βρούμε κάτι. Γιατί κακά τα ψέματα, όταν ξεκινάς κάτι, θέλεις να δεις τι έχει κάνει κάποιος άλλος πριν από σένα, να πάρεις κάποια tips από κάποιον που γνωρίζει και έχει κάνει ήδη μία δουλειά. Βρήκαμε μεμονωμένα πράγματα αλλά όχι αυτό το συγκεντρωτικό, πρακτικά το απόλυτο cityportal, που εμείς είχαμε στο μυαλό μας να φτιάξουμε.

Startupminds.gr:

Και ένα, φαντάζομαι, μεγάλο κομμάτι ήταν το να πουλήσετε αυτήν την ιδέα προς τα έξω.

Citypedia:

Τεράστια δυσκολία. Σίγουρα οι πωλήσεις ήταν ένα κομμάτι που ειδικά στην αρχή ήταν πάρα πολύ δύσκολο γιατί είναι και εκτός αντικειμένου για εμάς. Δεν ήταν κάποιος από εμάς πωλητής για να ξέρει πώς να πλασάρει ένα προϊόν. Και το να βγεις απ’ τη μία μέρα στην άλλη με μία τσάντα και να προσπαθείς να πουλήσεις ένα προϊόν σε τελείως άγνωστους ανθρώπους που πολλές φορές είναι και 20-25 χρόνια μεγαλύτεροι από σένα είναι δύσκολο, και έιναι ακόμα πιο δύσκολο να καταφέρεις να σε πάρει κάποιος στα σοβαρά. Γιατί πολλοί από αυτούς σε βλέπουν σαν τον γιό τους, γιατί είμαστε νέοι άνθρωποι, και δεν μας αντιμετώπιζαν με την ανάλογη σοβαρότητα.

Startupminds.gr:

Υπήρχε κάποια ηχηρή δυσκολία σχετικά με το κομμάτι των πωλήσεων, κυρίως λόγω της διαφοράς ηλικίας, ή της διαφοράς ιδιοσυγκρασίας που υπάρχει;

Citypedia:

Υπάρχουν πολλά ευτράπελα που έχουν γίνει. Αυτό έχει να κάνει με το χάσμα που επικρατεί κυρίως στην Ελλάδα, όσον αφορά τον κόσμο του ίντερνετ σε ηλικίες πάνω από 35. Έχουμε ακούσει από επιχειρηματίες ότι δεν επιθυμούν να κάνουν ιντερνετική διαφήμιση γιατί δεν έχουν ίντερνετ στο μαγαζί τους.

Startupminds.gr:

Για να το ξεκινήσετε όλο αυτό, όπως είπατε και εσείς, το δώσατε σε κάποιον έξω, χρειάστηκε φαντάζομαι κάποιο κεφάλαιο.

citypedia:

Ναι χρειάστηκε. Ήταν 4.000 ευρώ, το οποίο το μοιραστήκαμε 4 εταίροι. Και αυτό ήταν και το ατού όταν ξεκινάς μία δουλειά διαδικτυακά, το κόστος. Ειδικά εάν έχεις και τις γνώσεις, που εμείς δεν τις είχαμε, μπορείς να γλιτώσεις και αυτά τα λεφτά.

Startupminds.gr:

Πόσο γρήγορα αποσβέστηκε αυτό το ποσό;

Citypedia:

Σε 2 μήνες είχαμε αποσβέσει, αν όχι όλο, το μεγαλύτερο ποσοστό του κεφαλαίου.

Startupminds.gr:

Υπήρχε κάποια στιγμή που θέλατε να τα παρατήσετε μετά από 2 χρόνια που είστε σε λειτουργία;

Citypedia:

Όχι ποτέ. Δυσκολίες μπορεί να υπήρξαν αλλά ποιο επάγγελμα δεν έχει δυσκολίες;

Startupminds.gr:

Οπότε έχετε την ιστοσελίδα σας που είναι οδηγός πόλης, αλλά για να την υποστηρίξετε σίγουρα θα έχετε και αρκετή δουλειά με τα social media.

Citypedia:

Δε νομίζω να υπάρχει κάποια ιστοσελίδα το 2015 που να μην υποστηρίζεται από τα social media. Είναι βασικό τα social media να τα δουλεύουμε καθημερινά και όλη μέρα. Είναι κάτι που βοηθάει και εμάς αλλά και τις επιχειρήσεις που συνεργαζόμαστε και διαφημίζουμε. Το 40% επισκεψιμότητας, ίσως και παραπάνω, έρχεται μέσω των social media. Κατευθύνουμε τον κόσμο κυρίως μέσω του facebook, στην δική μας ιστοσελίδα.

Startupminds.gr:

Σε σύγκριση με πιο παραδοσιακές μεθόδους, που φαντάζομαι ότι δεν χρησιμοποιείτε, γιατί προτείνετε τα social media;

Citypedia:

Γιατί το προσπαθήσαμε και είδαμε ότι το κόστος ξεπερνάει κάθε λογική, όσον αφορά την απόδοση που θα έπρεπε να έχει. Προτιμάμε αποκλειστικά αυτόν τον τρόπο διαφήμισης, λόγω κόστους-απόδοσης.

Startupminds.gr:

Μπορείτε να μου δώσετε ένα παράδειγμα στοχευμένης διαφήμισης για να καταλάβουμε καλύτερα;

Citypedia:

Οι περισσότερες διαφημίσεις που κάνουμε θέλουμε να είναι στοχευμένες για να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Η στόχευση μπορεί να είναι ηλικιακή, σε περιοχές, στα ενδιαφέροντα, ακόμα και σε ώρες που μπορεί να μπει κάποιος να δει ένα προϊόν. Κι ένα πολύ καλό παράδειγμα στοχευμένης διαφήμισης είναι από μία τοπική επιχείρηση η οποία ήθελε να κάνει διαφήμιση στην Κωνσταντινούπολη, λίγο πριν την τουριστική περίοδο. Κάτι που με διαφορετικό μέσο δεν γίνεται ή θέλει ένα τεράστιο ποσό. Κάναμε μία καμπάνια που είχε γύρω στις 200,000 προβολές και πάνω από 50,000 είχαν αλληλεπίδραση, δηλαδή πραγματικά ενδιαφέρθηκαν. Το κόστος ήταν 123 ευρώ για έναν μήνα.

Startupminds.gr:

Είχατε μεγάλη ανταπόκριση και από ότι καταλαβαίνω ήταν και μετρήσιμη γιατί μου αναφέρατε κάποια νούμερα.

Citypedia:

Απόλυτα μετρήσιμη. Και σε εμάς που είμαστε από πίσω και για τον πελάτη. Ειδικά αν μιλάμε για facebook, μπορεί να την δει άμεσα από τον υπολογιστή του σπιτιού το. Υπάρχει η συγκεκριμένη μπάρα που του λέει πόσος κόσμος είδε αυτό που έχει δημοσιεύσει.

Startupminds.gr:

Οπότε παρακολουθείτε τα στατιστικά. Υπήρχε κάποια περίπτωση που παραμετροποιήσατε ή αλλάξατε την επιχειρηματική σας στρατηγική λόγω των αποτελεσμάτων που βλέπατε;

 

Citypedia:

Ναι έχει γίνει, γιατί στην αρχή ότι βάζαμε ήταν κείμενο. Είδαμε όμως πως όταν μία ανάρτηση είχε οπτικοακουστικό υλικό η απήχηση ήταν μεγαλύτερη. Αυτό μας έκανε να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούμε. Είναι πολύ πιο εύκολο να δει κάποιος μια εικόνα παρά ένα κείμενο. Το κείμενο μπορεί να το περάσει ενώ η εικόνα θα “τραβήξει” το μάτι. Και ένα tip πάνω σε αυτό το κομμάτι. Το ίδιο το facebook πλέον σε σταματάει απ το να κάνεις διαφημίσεις με πολύ κείμενο.

Startupminds.gr:

Πολλοί άνθρωποι θα μπούνε να ψάξουν σε κάποια μηχανή αναζήτησης π.χ. Google. Αυτήν την ανάγκη την καλύπτετε;

Citypedia:

Την καλύπτουμε και νομίζω ότι είναι η Νο1 ανάγκη. Το facebook έχει φοβερή απήχηση αλλά η Google έχει σχεδόν απόλυτη απήχηση. Το υπόλοιπο κομμάτι περά του 40% των social media, έρχεται μέσω της Google. Έχει πέσει δουλειά ώστε να καταφέρουμε να βγαίνουμε ψηλά στις αναζητήσεις. Έχουμε καταφέρει να βγαίνουμε πρώτοι στις περισσότερες κατηγορίες στις οποίες επικεντρωνόμαστε. Έχουν γραφτεί χιλιάδες λέξεις-κλειδιά στα greeklish, στα ελληνικά, σε ανορθόγραφα ελληνικά, σε ανορθόγραφα greeklish, πίσω από κάθε καταχώρηση του site υπάρχει ένα ολόκληρο κατεβατό λέξεων.

Αν δομηθεί σωστά ένα site είναι πολύ απλό να γίνει. Αν ξεκινήσεις απ’ την αρχή και φτιάξεις ένα website με κάποιες λέξεις κλειδιά και όλο σου το site είναι στημένο γύρω από συγκεκριμένες λέξεις, π.χ. το citypedia είναι δομημένο γύρω από το keyword Καβάλα τότε θα εμφανίζεσαι ψηλά στα search engines αν όχι στην πρώτη θέση. Είμαστε πάνω από σελίδες πανελλαδικής εμβέλειας .

Startupminds.gr:

Εσείς που δεν είχατε την τεχνογνωσία, αυτές τις τεχνικές πως τις γνωρίζατε;

 

Citypedia:

Πριν ασχοληθούμε δεν τις γνωρίζαμε περά από κάποια πολύ βασικά. Όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε το site ο τεχνικός μας είπε κάποια μυστικά, πώς να λειτουργούμε, πώς να ανεβάζουμε οποιοδήποτε υλικό έχουμε μέσα στο site και επίσης κάποιος που σε βοηθάει πολύ σε αυτό είναι η ίδια η Google. Έχει οδηγίες για το πώς πρέπει να λειτουργεί σωστά μια ιστοσελίδα. Λειτουργώντας σωστά μία ιστοσελίδα έχει αποτέλεσμα και για την ίδια την ιστοσελίδα άλλα και για την Google, ανεβαίνει η αξιοπιστία της. Έχει δικά της σεμινάρια προκειμένου να σε μάθει πώς να χρησιμοποιείς καλύτερα αυτά τα πράγματα

Startupminds.gr:

Τι δεν πρέπει να κάνει κανείς με τίποτα όταν φτιάχνει μια ιστοσελίδα;

Citypedia:

Να βιάζεται να δει τη σελίδα του στην πρώτη θέση της Google. Υπάρχει τρόπος να ανεβάσεις την επισκεψιμοτητα της σελίδας σου. Έχει εταιρίες σε Κίνα, Ινδία οι οποίες σου πουλάνε clicks. Μπορείς να πας να αγοράσεις clicks για το site σου και να έχεις μια σελίδα που έγινε χθες και να έχει 30,000 click τη μέρα, αλλά κάποια στιγμή η Google θα σε βρει και θα καταστραφεί η δουλειά σου, δε θα υπάρχεις μετά. Υπάρχει μία blacklist όσο πέφτεις σε αυτό το ranking τόσο πέφτεις και στις σελίδες. Είναι κρίμα να προσπαθήσεις να γλιτώσεις χρόνο ώστε να έχεις ένα καλύτερο αποτέλεσμα, απ’ το να το κάνεις σωστά.

Startupminds.gr:

Μετά από 2 χρόνια λειτουργίας μπορείτε να μας πείτε τι χρήματα βγαίνουν από την εταιρία;

Citypedia:

Τα χρήματα που βγαίνουν είναι ικανοποιητικά, θα μπορούσε σίγουρα να είναι παραπάνω αν εκμεταλλευόμασταν παραπάνω χρόνο απ ότι έχουμε για να δουλέψουμε το site. Αυτήν τη στιγμή το site δε δουλεύει στο 100% της δυναμικότητάς του. Το citypedia αυτήν τη στιγμή είναι ακόμα σε work in progress. Είναι μία επένδυση που απαιτεί τόσο τον χρόνο μας όσο και τον δικό του χρόνο, μία πορεία λειτουργίας ώστε να μπορέσει να καθιερωθεί στην πόλη και να μπει στο μυαλό των πολιτών ότι υπάρχει αυτή η ιστοσελίδα, εδώ θα βρουν ότι θέλουν αξιόπιστα, γρήγορα και εύκολα.

Startupminds.gr:

Σ’ αυτήν την πορεία που είχατε ποιο πιστεύετε ότι είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνατε;

Citypedia:

Το μεγαλύτερο λάθος που κάναμε είναι πως όταν ξεκινήσαμε νομίζαμε ότι θα είναι μία part-time δουλειά, δεν θα απαιτεί πάρα πολύ χρόνο, θα είναι εύκολη και θα μας φέρει εύκολο χρήμα. Δε θα μπορούσαμε να πέσουμε περισσότερο έξω. Είναι μία δουλειά που θα πρέπει να δουλεύεις 24 ώρες το 24ωρο. Πάντα θα έχεις κάτι να κάνεις.

Startupminds.gr:

Θα ήθελα να μου πείτε ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που συναντήσατε μέχρι στιγμής.

Citypedia:

Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην Ελλάδα του 2015 είναι ο κρατικός μηχανισμός. Είναι πολύ δύσκολο να στήσεις μία επιχείρηση. Τα χρήματα που απαιτούνται είναι πάρα πολλά και κάποιος που θέλει να ξεκινήσει μπορεί να μην έχει από πίσω τα χρήματα που χρειάζεται να επενδύσει. Τα πάγια έξοδα είναι πολλά.

Στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρεις κεφάλαια, να σου δώσει κάποιος άνθρωπος χρήματα για να κάνεις τα όνειρα σου πραγματικότητα. Δεν είμαστε αυτής της λογικής, αυτής της νοοτροπίας. Θα πρέπει να του παρουσιάσεις κάτι απίστευτα καινοτόμο για να μπει σε αυτό το τρυπάκι, κυρίως για την επαρχία.

Startupminds.gr:

Τι κάνατε για να λύσετε αυτό το πρόβλημα;

Citypedia:

Υπομονή και επιμονή. Πολύ δουλειά και υπομονή και με τον καιρό μαθαίνεις να λειτουργείς το σύστημα, να λειτουργείς μέσα σε αυτό και να μπορείς να ανταπεξέλθεις σε ότι δυσκολία προκύπτει. Αυτήν τη στιγμή είναι 2 τα βήματα που θέλουμε να κάνουμε. Το ένα είναι να επεκτείνουμε το web marketing πουλώντας πακέτα διαφήμισης σε Google και facebook στις εταιρείες, αλλά το μεγαλύτερο βήμα είναι το καινούργιο citypedia το οποίο αλλάζει και ανοίγει και στη Θεσσαλονίκη.

Startupminds.gr:

Οπότε αντιμετωπίζετε πολλά προβλήματα όπως πάγια κόστη, κρατική δυσλειτουργία. Γιατί συνεχίζετε;

Citypedia:

Γιατί το πιστεύουμε. Είμαστε σίγουροι για την προοπτική που έχει το εγχείρημα που κάνουμε, ξέρουμε τι μπορεί να πετύχει και είναι και το feedback που παίρνουμε και από τους επιχειρηματίες που συνεργαζόμαστε άλλα και από τον κόσμο που είναι θετικό.

Startupminds.gr:

Τα επόμενα βήματα σας ποια είναι;

Citypedia:

Θέλουμε να πάμε σε άλλες πόλεις. Ένα μεγάλο κομμάτι είναι η Θεσσαλονίκη όποτε ελπίζουμε να πάνε όλα καλά και να συνεχίσουμε.

 

Startupminds.gr:

Σε περίπτωση που έχει κάποιος μία ερώτηση μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί σας;

Citypedia:

Φυσικά, μέσα στο site μας citypedia.gr μπορεί να βρει κάποιος όλα τα στοιχεία μας email, τηλέφωνο, social media.

 

Startupminds.gr:

Σας ευχαριστούμε πολύ!

Οπότε σήμερα από εσάς μάθαμε το εξής:

Με ένα σχετικά μικρό κεφάλαιο το οποίο αποσβέστηκε γρήγορα φτιάξατε μία ιδέα η οποία βρέθηκε τυχαία σε ένα καφέ για ένα κενό το οποίο υπήρχε στην αγορά. Μάθαμε με τη δική σας επιχειρηματική λειτουργία πως εκμεταλλεύεστε τα social media, την έννοια των μηχανών αναζήτησης και μας επιβεβαιώσατε ότι θέλει μελέτη, δουλειά , κατανόηση και δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Αλλά όπως και να χει υπάρχει ένα πάθος, μία επιμονή και υπάρχει και μία δυναμική παρότι ζούμε σε μια χώρα που υπάρχουν δυσκολίες, αυτός είναι ο δρόμος που θέλετε να πάτε και εσείς, δεν θέλετε να πάτε στη σταθερή εργασία να είστε σε ένα γραφείο.

————-

Μοιραστείτε την γνώμη σας για την συνέντευξη κάτω από το άρθρο.

Startup Minds logo

Κάντε εγγραφή στο δωρεάν Startup Minds newsletter!

Θα λάβετε μια δωρεάν ενημέρωση κάθε φορά που ανεβάζουμε μια καινούρια συνέντευξη η ένα καινούριο άρθρο σχετικά με Ελληνικά startups.

Η εγγραφή σου έγινε επιτυχώς. Θα λάβεις email τώρα για την επιβεβαίωση της εγγραφής σου.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sharing = Caring

Μοιράσου το! Μπορεί να είναι χρήσιμο και σε άλλους. Ευχαριστούμε!

Google+